Fremtidige arkitekter?

Papphus 3

7.klasse har nå i en periode hatt tema arkitektur i kunst og håndverk. Her har de arbeidet i arkitektgrupper med å lage sitt eget "drømmehus". De startet arbeidet med å finne inspirasjon og laget skisser hvor noen brukte tegneprogrammer 3D Builder, andre fikk lage skisser på Mine Craft og alle tegnet også skisser for hånd. Tegningene skulle lages i målestokk.

Materialet til å bygge huset i var foamboard og arkitektpapp. Elevene fikk også utdelt en rekke andre materialer som de selv kunne lage noe ut av. Elevene var kreative og nytenkende. De utformet ikke bare huset utvendig, men la også stor vekt på utearealet, og hvordan de ville ha det inne i huset.  levene brukte av tenkevaner: utholdenhet, nøyaktighet og de turde å ta en ansvarlig risiko.

Papphus 2
Papphus 7