Biblioteket

Fakta og fantasy

Vil du vite når Titanic sank, hva hovedstaden i Brasil heter eller hvilken steinart det er mest av i Norge? Faktabøkene kan gi deg svaret. Er du en begynnende leser, så er kanskje billedbøkene i våre rikholdige kasser passende for deg. Våre mange Leseløve-bøkene er delt inn i flere nivåer slik at alle kan finne en bok som passer både når det gjelder innhold og vanskelighetsgrad. For de litt større og gode leserene har vi bøker om kjærlighet og forelskelse, grøssere, fotball, fantasy, krim, ungdomtiden og mye, mye mer.

Utlån

Elevene har anledning til å låne bøker hjem, sitte i sofaene å lese sammen med andre, eller få hjelp til å finne passende litteratur. Hver elev er registrert med en personlig lånekode. Denne koden har bibliotekarene registrert i datasystemet, så elevene trenger derfor ikke eget lånekort for å låne bøker.

Hver elev kan ha 2 bøker av gangen. Bøkene er merket med en unik strekkode som registreres ved lån og innlevering. På denne måten vet bibliotekarene til en hver tid hvilke bøker eleven har lånt og om lånene har forfalt. Lånetid er 4 uker, men med mulighet for fornyelse.

Erstatning

Hvis bøkene ikke blir innlevert etter endt låneperiode, purres elevene via kontaktlæreren. Dersom bøkene ikke blir innlevert etter flere purringer, sendes det varsel pr. post til foresatte. Tapte bøker må erstattes med kr 200,- pr. bok.

Leseglede!

Vi leser bøker

Gjør du?

Søk på bøker!

Har vi boken på biblioteket?

Har du lyst til å lese en spesiell bok og lurer på om vi har den i vårt bibliotek, da kan du sjekke selv ved å trykke på lenken.