Kodekurs for 4. trinn

AKS vil før høstferien sende ut invitasjon til elever som ikke har AKS-plass.

Vi er så heldige å ha lokale krefter som  kursholdere, nemlig Øyvind og Øystein som jobber på AKS. Kurset varer 1,5 timer hver gang og vil gå over 6 uker.

Det finnes mange grunner til å lære seg å programmere.

Først og fremst er det veldig morsomt. Som programmerer kan man bygge noe helt eget, et program eller et spill som kan være både nyttig, lærerikt og underholdende. På kodekurset vil elevene bli kjent med blokkbasert programmering. Elevene programmerer ved å dra og sette sammen klosser, litt som å bygge med LEGO. Blokkbasert programmering gir et godt grunnlag for å lære seg andre programmeringsspråk senere.

Det kreves ingen forkunnskaper for å delta på kurset. Elevene som deltar på kodekurset får et eget kurshefte som kan være et fint oppslagsverk for de som ønsker å programmere nye ting også etter at kurset er gjennomført.